اشتباه ، مسئله ، مشکل برخورد نحوه برخورد

اشتباه ، مسئله ، مشکل: برخورد نحوه برخورد مجلس شورای اسلامی اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌های طبیعی

تجویز آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین از دهه 1940 به افراد کمک کرده است که از بیماری های کشنده نجات یابند که مردم هنوز جهت درمان به مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی

خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌های طبیعی

خطرات مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی

عبارات مهم : طبیعی

تجویز آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین از دهه 1940 به افراد کمک کرده است که از بیماری های کشنده نجات یابند که مردم هنوز جهت درمان به مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی روی می اورند.

به گزارش گروه تحریریه سایت، وزارت بهداشت انگلیس منشتر شدن گزارشی اعلام کرده است که از هر 10 فرد یک نفر بعد از مصرف آنتی بیوتیک به عوارض جانبی مبتلا می شود که به سیستم گوارش آسیب می زند و از هر 15 نفر یک نفر به این نوع دارو حساسیت دارد.

خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌های طبیعی

از سوی دیگر با زیاد کردن روزافزون باکتری های مقاوم به دارو، محققان در حال روی آوردن به محیط زیست جهت اختراع داروهای تازه هستند. بعضی مواد طبیعی فواید ضد باکتریایی دارند و صدها سال است که مردم آنها را مصرف می کنند. ولی نگرانی هایی نیز در مورد مصرف این مواد که آنتی بیوتیک های طبیعی عنوان می شوند وجود دارد که تحت بررسی های علمی قرار دارند.

علت این عنوان نیز این است که تمام این درمان های طبیعی هنوز بطور کامل تحت آزمایش قرار نگرفته اند؛ ولی با این حال نتیجه های بعضی از بررسی های انجام شده است در زمینه مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی نوید بخش بوده اند و هنوز آزمایش های بیشتری در این زمینه در جریان است.

تجویز آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین از دهه 1940 به افراد کمک کرده است که از بیماری های کشنده نجات یابند که مردم هنوز جهت درمان به مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی

سیر

مدت طولانی است که سیر در فرهنگ های متفاوت به علت توانایی هایی که در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری و درمان بیماری دارد، آشنا شده است است.

نتایج یک تحقیق نشان داده است که سیر می تواند درمان موثری علیه بسیاری اشکال باکتری از جمله سالمونلا و ای کولی (E. coli) باشد. استفاده از سیر حتی در برابر سل مقاوم به چند دارو نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عسل

خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌های طبیعی

از وقت ارسطو، از عسل به عنوان پمادی استفاده شده است است که به ترمیم زخم ها و پیشگیری از عفونت کمک می کند. کارشناسان امروزه متوجه شده است اند که استفاده از عسل جهت درمان زخم های مزمن، سوختگی ها، زخم های بستر و بخیه ها بافایده است.

برای مثال نتیجه های یک مطالعه از سال 2016 نشان می دهد که عسل می تواند به ترمیم زخم ها کمک کند. اثرات آنتی باکتریالی عسل معمولا به مقدار پراکسید هیدروژن آن بستگی دارد. ولی عسل مانوکا (نوعی عسل که در مناطقی از جنگل های نیوزیلند و استرالیا به وسیله زنبورهای عسل از شهد درخت مانوکا تهیه می شود) با وجود اینکه که پراکسید هیدروژن کمتری دارد ولی باکتری را از بین می برد.

تجویز آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین از دهه 1940 به افراد کمک کرده است که از بیماری های کشنده نجات یابند که مردم هنوز جهت درمان به مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که این نوع عسل که عالی ترین نوع آشنا شده است عسل است تقریبا 60 نوع باکتری را مهار می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که عسل زخم های آلوده به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متسییلین (MRSA) را درمان می کند.

عسل علاوه بر فواید ضدباکتری که دارد با ایجاد یک پوشش محافظ که یک محیط مرطوب به وجود می آورد به ترمیم زخم ها کمک می کند.

خطرات مصرف آنتی بیوتیک‌های طبیعی

زنجبیل

جامعه علمی زنجبیل را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می شناسد. چند مطالعه از جمله مطالعه ای که در سال 2017 انتشار یافته است توانایی زنجبیل را جهت مبارزه با بسیاری از گونه های باکتری نشان داده است.

محققان همچنین در حال بررسی توانایی زنجبیل جهت مبارزه با امراض و حالت تهوع و کم کردن سطح قند خون هستند.

اکیناسه

سرخارگل (اکیناسه، اکیناشا) یک گیاه دارویی است که استفاده آن در آمریکای شمالی و اروپا بسیار معمول است و به عنوان دارویی جهت اصلاح سرماخوردگی فروخته می شود.

یک مطالعه که در مجله Biomedicine and Biotechnology منتشر شد نشان می دهد که عصاره اکیناسه می تواند انواع متفاوت باکتری را از جمله S. pyogenes از بین ببرد.

باکتری S. pyogenes عامل گلو درد، سندرم شوک سمی ( بیماری شدید ناشی از استرپتوکوک A ) و بیماری گوشتخوار (نوعی عفونت که منجر به فوت بافت نرم بدن می شود) است.اکیناسه می تواند با التهاب مرتبط با عفونت باکتریایی مبارزه کند.

گیاه خوک طلایی

خوک طلایی (Hydrastis canadensis) یک گونه گیاه پایا و دارویی از سرده آلاله و تیره آلالگان هست. این گیاه بومی جنوب شرقی کانادا و شرق ایالات متحده آمریکا هست. این گیاه معمولا در چای یا به صورت کپسول جهت درمان پرسشها تنفسی و گوارشی استفاده می شود.

با این وجود این گیاه همچنین می تواند با اسهال باکتریایی و عفونت های مجاری ادرار مبارزه کند. بعلاوه نتیجه های یک مطالعه تازه نیز از استفاده از گیاه خوک طلایی جهت درمان عفونت های پوستی حمایت می کند.

البته شخصی که داروهای دیگری مصرف می کند باید قبل از مصرف گیاه خوک طلایی با دکتر مشورت کند لیکن این مکمل می تواند در رویه های درمانی اختلال ایجاد کند.گیاه خوک طلایی همچنین حاوی berberine یک جزء مهم از آنتی بیوتیک های طبیعی هست. البته این آلکالوئید جهت نوزادان یا زنان باردار یا شیردهی بی خطر نیست.

گل میخک

گل میخک بطور سنتی در کارهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته هست. تحقیقات اکنون نشان می دهند که عصاره آب گل میخک می تواند علیه انواع بسیاری از باکتری ها از جمله ای کولی موثر باشد.

پونه

برخی معتقدند که پونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. پونه فواید ضد التهابی دارد.محققان هنوز این ادعاها را تایید نکرده اند ولی بعضی مطالعات نشان می دهند که پونه به خاص زمانی که به روغن تبدیل می شود به آنتی بیوتیک موثری تبدیل می شود.

با این وجود مصرف آنتی بیوتیک های طبیعی فقط به علت اینکه طبیعی هستند بی خطر نیست. مقدار و غلظت مواد فعال در مکمل های ساخته شده است از این آنتی بیوتیک ها تفاوت دارد و به همین علت فرد باید قبل از مصرف این مکمل ها برچسب آنها را به دقت بخواند و از فایده های سلامتی آنها مطلع شود.

برای مثال مصرف سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی با مخاطراتی همراه است به طوری که مصرف سیر پخته بی خطر است ولی تحقیقات نشان می دهد که مصرف سیر غلیظ شده است به صورت مکمل خطر بروز خون ریزی را زیاد کردن می دهد بنابراین مصرف این مکمل جهت افرادی که می خواهند تحت جراحی قرار گیرند یا افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، می تواند خطرناک باشد. همچنین مصرف کنستانتره های سیر تاثیر داروهای اچ.آی.وی را کم کردن می دهند.

چه زمانی باید آنتی بیوتیک مصرف کرد

برخی پزشکان به علت زیاد کردن بیماری های مقاوم به دارو، آنتی بیوتیک تجویز نمی کنند مگر اینکه تجویز این دارو مورد نیاز و مهم باشد.

آنتی بیوتیک ها اغلب جهت پیشگیری از گسترش بیماری های عفونی، پیشگیری از وخیم تر شدن و یا کشنده شدن یک بیماری، تسریع سرعت اصلاح بیماری یا جراحت و پیشگیری از بروز عوارض جانبی یک رویه تجویز می شوند.

فردی که آنتی بیوتیک جهت وی تجویز می شود باید دوز کامل آنتی بیوتیک را طبق دستور دکتر مصرف کند؛ این عنوان به خاص در مورد افرادی که با خطر بالای عفونت باکتریایی مواجه هستند و یا افرادی که در صورت بیمار شدن با خطرات بیشتری مواجه می شوند، مانند افرادی که قرار است جراحی شوند یا تحت شیمی درمانی قرار گیرند، افراد اچ.آی.وی مثبت، افرادی که جهت دیابت انسولین مصرف می کنند، افراد مبتلا به نارسایی قلبی، افرادی بالای 75 و کودکان زیر 3 سال سال تاکید می شود.

واژه های کلیدی: طبیعی | باکتری | درمانی | باکتری | بیماری | مطالعه | درمان مو | استفاده | آنتی بیوتیک | درمان عفونت | شیمی درمانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار